١٨ پارک تفریحی درشهرفراه ایجاد گرديده است
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

١٨ پارک تفریحی درشهرفراه ایجاد گرديده است

شهر فراه(پژواک، ٢٩حمل٩١) مسوولین شاروالی شهرفراه میگویند که در ظرف یک سال؛ هژده پارک تفریحی را درآن شهرایجاد و تعداد از آنهارابا وسايل بازی اطفال مجهزنموده اند.

عبدالرحیم اسحق زی شاروال شهر فراه به آژانس خبری پژواک گفت که در ظرف یک سال ، ١٨ پارک تفریحی ازطریق این اداره ایجاد شده است.

اسحق زی افزود که از جمله پارکهای یادشده، ساحه پنج باب آن  قبلاً از جانب زورمندان غصب شده بود، که دوباره از آنها مسترد گردید.

به گفتۀ وی دراین پارک ها سرک های پخته  و جویچه اعمار وساحه سبزايجاد شده است.

وی همچنان افزود که در بعضی از این پارک ها وسايل بازی اطفال موجود است و درمتباقی طی چند روز آينده نصب میگردد.

شکیب متعلم صنف دوازده لیسه شهید محمد نادر ایوبی و باشنده ناحیه چهارم شهر فراه که مصروف مطالعه در صحن پارک محله شان بود با قدر دانی از این اقدام شاروالی به پژواک گفت :"قبلاً در محله ما پارک و محل تفریحی وجود نداشت وباایجاد این پارک، محل مناسب تفریح و مطالعه برای من وسایر با شنده های این محل مهیا شده است! "

عبدالستار یکتن از فعالین جامعه مدنی و باشنده ناحیه چهارم شهر فراه به پژواک گفت، زمین پارک محل شانرا یکتن از زورمندان غصب نموده بود و میخواست در آنجا خانه بسازد،اما دراثرتلاشهای شاروالی ومردم ، بازپس گرفته شد.

وی افزود :" حالا پارک این ناحیه، سرسبزشده و محل مناسب تفریح برای خورد و بزرگ است. "

عبدالحمید حمید معاون شورای ولایتی فراه میگوید که ایجاد پارکها،علاوه براینکه چهره شهر را تغيیر داده ،محلاتی بسیار مناسبی تفریح برای زن ومرد است وخانواده ها بدون استفاده ازموتر در فاصله اندک به چندین پارک دسترسی دارند.

شاروال شهر فراه میگوید که به استثنای مصارف یک پارک که از طرف گروپ انکشافی آسیای مرکزی( C.A.D.G) پرداخته شد ، متباقی پارک هابه مصرف١٩ ميلیون و٥٠هزار افغانی، از بودجه انکشافی این اداره ایجاد و مجهز شده است.

موصوف گفت که تا پایان سال جاری سیستم برق ، نصب لامپ ها واعمار حوض ها ی آب بازی همه پارکها تکمیل میگرددوبرعلاوه،در سال روان،پلان اعمار یک پارک بزرگ ملی را در ساحه قلعه تاریخی "کافر قلعه" نیزروی دست دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب